måndag 3 mars 2014

Närmar sig.

Greps för några dagar sedan av ett fruktansvärt habegär då jag såg en bild på den här krukan på FB. Jag har nu googlat frenetiskt en stund och till slut hittat rätt begrepp för att få fram många relevanta träffar.

Den säljs rätt så mycket på brittiska e-bay, men efter en snabb titt är det bara avhämtning på plats som gäller på grund av vikten, vilket gör den dyr att skicka. Engelska Amazon säljer den, men jag har inte kollat om de levererar den till Sverige. Den är dessutom tokdyr för 99 pund. Amerikanska Amazon säljer den inte alls.
Måste jag gå till hansdelsträdgårdarna i vår och tigga och be dem ta hem dem? Eller skall jag kanske be G's kollega i London att fixa en?! Det sista kändes som en himla bra idé tycker jag. :) Jag har för mig att G berättat att de pysslar en del med sin trädgård själva.
Barnen har efter helgens kojbygge önskat sig ett nytt kojtält. Det kan vara så att de vi hittills haft, både ärvda och köpta, är färdiglekta med nu. Jag har ingen känsla av att vi har något kvar. Så därför kändes det här folkabusstältet bara så läckert, när jag snubblade över det i min jakt på krukan här ovan. Förvaringspåsen är ju en ren fröjd! Tältet är nog dock litet litet - långt, drygt 1,6 meter, men smalt med bara dryga halvmeterns bredd.
G har lovat dem ett tält och jag tror han menar ett riktigt tält, men någon slags pop up-variant. Jag tror att övernattningar ute i naturen hägrar för hans inre öga. ;) Farbror J skymtar på bilderna, då han var ut på ön i byggnadsärenden och sedan passade på att ta med sig brodern ut på pub som jag skrev om tidigare. Han sov över här och tog det lugnt till han bedömdes som körbar senare på lördagen.

9 kommentarer:

Unknown sa...

jobbigt att ligga på topp :) alternativet med direktimport ser ju klart intressant ut.
Tältprojektet skall det rymmas inomhus, eller?
krama kojbyggarna..

Morskan sa...

Barnen vill kunna fälla upp tältet även inomhus, så det är klart att ett "lektält" förmodligen ryms bättre inomhus. :)

teapot sa...

Det tältet är ju inte för litet?! Väl, det låter ju jättestort! :-D
Vi har ju köpt det där klämihoptältet från IKEA för 79kr som alla tre ryms i, och det är 74x74x74 cm! :-D.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10243574/

Morskan sa...

Jammen - det tältet fanns väl inte kvar i sortimentet längre syrran? (har inte kollat nu)

Morskan sa...

Ert tält är ju helt öppet åt ena hållet också, eller hur? Folkabusstältet är ju stängt och då blir en dryg halvmeter ganska smalt för två barn. Fast de skulle ju rymmas ju i varsin ände förstås och antagligen ha skitkul!

Morskan sa...

Aaahh! Det är ett sådant tält. Det har jag inte sett, vare sig hos er eller på IKEA (hinner ju aldrig browsa på ett tillfredsställande sätt där). Jag trodde du menade ert solskydd, som jag tycker är supermysigt. :)

teapot sa...

Jo "strandtältet" (som tyvärr var en säsongsvara) är verkligen GIGANTUS ENORMUS! :-D Ungarna brukar vilja ta fram det också, men jag brukar som regel säga nej. :-) Det kan man ju "stänga" med filtar från ena hållet. Men det är allt för stort för att ha framme.

teapot sa...

Ni går kanske inte så länge på "bebisavdelningen" när ni är på IKEA längre.. :-D Ni har ju snart tweenies hemma!! :-)

Unknown sa...

Godnatt med er, Göran har gjort ett jättejobb, igen.