söndag 6 mars 2016

Firad!

Vi åt bara en helt lätt frukost hemma på morgonen och hängde en stund framför en film (ser om gamla "Ghostbusters"-filmerna med barnen. De höll mycket bättre än jag väntade mig.) under tiden. Sedan färdigställdes packning och förberedelser och så drog vi.
Hemmagastronomin och brunch visade sig vara målet. Ljuvligt. På bilden ovan hade vi tagit oss till efterrätten/fikat, med smoothie i lilla glaset och kokkaffe i koppen. Mätta och belåtna rullade vi vidare.
Vi landade på Havsbadet där det var bokat familje-VIP. Vi mumsade frukt och endast sparsamt med godis innan vi sedan knallade iväg till äventyrsbadet. Efter badandet duschade vi på rummet och gjorde oss klara för middagen.
Rolig feature i de här rummen. Glad att vi bara hade två barn med oss. Heh.
Tobbe Trollkarl. Vi vuxna skrattade gott mer än en gång och barnen var förtjusta i den rätt så fysiska trolleriföreställningen!

Har alltid varit förtjust i de här små budskapen som ibland gömmer sig inuti en del korkar.
Vi fick en skön sovmorgon idag - båda barnen sov gott trots en del spring i den lååånga korridoren som ledde fram till vårt rum. Vi hade kunnat bada idag med, men vi skippade det. Istället åt vi frukost i lugn och ro och tittade efteråt en stund på Vasaloppet med en kopp kaffe.

Innan vi åkte hem var vi en stund i Skeppet, där det finns diverse aktiviteter att syssla med. Norah och Ruben ville spela minigolf, så sagt och gjort. G och jag gick runt utan klubbor och jag skrattade ibland hejdlöst.

En olycklig kombination av sockar som snurrade osedvanligt lätt runt mina fötter och de böljande banorna, gjorde att jag lyckades falla också. Fötterna gled bara undan för mig! Det hände flera gånger att en fot gled och jag höll på att falla och till slut så föll jag förstås. Jag landade på samma höft som när jag föll i slalombacken för några veckor sedan och visade det sig, även på ena knät. En elak bula reste sig omedelbart på knäets utsida. Jag var riktigt öm där sedan, men nu känns det bara helt litet.
Alternativ spelställning.
Eftermiddagen har avslutats som en vanlig söndag. Norah har varit på sin ridning; hoppning idag. Det gick jättebra! Fint avslut på sportlovet också.

2 kommentarer:

Birger sa...

Men det blev väl en fin början, trevligt ser det ut att ha varit också, park-our på rummet, inbyggt, klart att Ruben provade, gick ju fint också
Synd att du ramlade på minigolfen, hade du inte kunnat ta av dig sockarna?
Kram och natti

teapot sa...

GUD så härligt! Så himla fin överraskning! Många delar och alla tillsammans!
Kram!