torsdag 10 mars 2016

Uppdatering.

Så var det hög tid att göra en försiktig förändring i blogglistan. ;-) Ut åker Rubens klass gamla blogg som deras fröken inte längre använder och in åker Genusfotografen.

Fotograf och genusvetare Tomas Gunnarsson bloggar så väldigt bra om detta så viktiga och allestädes närvarande ämne. Jag har haft honom på gång till min blogglista tidigare, men lyckades glömma bort det innan jag hann föra dit honom. Nu stötte jag på hans material igen, så nu så.

Kolla gärna på det här inlägget, om hur det blir när man fotograferar och intervjuar manliga företagare så som man gör kvinnliga företagare. Det tog mig en stunds läsning innan jag kände tyngden i texten, trots att jag hade tanken klar för mig. Så pass indoktrinerad är jag själv också, att jag nästan snubblar på tröskeln. Ingen av de intervjuade männen förstår den första frågan ("Hur fungerar det för dig att vara man och egen företagare?") - några av dem tycker till och med att den är konstig. Såklart - normen för att vara egen företagare är ju att man är man. Det går för sakta! Måtte en kantring komma under Norahs och Rubens livstid - vi har ett ansvar att hjälpa dem på väg där.

---> Men så konstigt. Länken till bloggen presenteras med ett gammalt inlägg från 2013. Om man klickar på rubriken (bloggnamnet), så kommer man till nyaste inlägget, precis som det skall vara. Jag har provat att ta bort länken, kopierat den på nytt och lagt in den igen. Och så läggs den längst ned i listan, eftersom inlägget är så gammalt. Vad tusan?

Inga kommentarer: