onsdag 30 mars 2016

"-När mammor går på toa tar det jättelänge!"

Rubriken satte Tobias, när jag deklarerade att jag tänkte gå på toa någon gång idag. Jag svarade att det ju är enda stunden vi mammor får vara ifred, som förklaring till att det tar tid. Fast ifred får vi ju inte vara på toa heller. Alltid är det någon och störigt ofta faktiskt G, som absolut måste veta var jag är just då eller som måste delge mig något eller fråga något. Just då. :-D
Axi är en kool liten själ. Idag släntrade hon ut på bron och slog sig ned i solen. Hon hade inte varit ut innan, men gjorde sig ingen brådska. Så skön vovve! <3 Tyvärr är det hon som är skyldig till eländet på översta bilden...
Jag gillar ju att skotta snö. Jag vet, jättekonstigt. Fast inte då det har snöat jättejättemycket och man är sen någonstans. Men annars. Ser det som ett lagom träningspass. Vi har ju så liten infart. Och den här årstiden har jag en lätt pervers dragning åt att vilja flytta på snön igen. Nu från snödrivorna dit jag skottade den i vinter, tillbaka till den blottade asfalten där snön tinar snabbare. G bara skakar på huvudet och rullar med ögonen... :-D
Solkatt och -hund.
Tog med barnen på promenad med Axi. De lekte ute på gården med henne medan jag gjorde mig klar (däri ingår till exempel att sätta igång en tvättmaskin) och sedan promenerade vi i en knapp timme. Axis luktande och barnens ivriga klättrande i snöhögarna (rena bergskedjor) drog ut på tiden, men vädret var härligt så det var inte svårt att låta tiden gå.

Axi kröp villigt in i kattburen när vi skulle åka till morfarn.
Pratpratpratpratprat..! En trevlig kväll hos morfarn med middag och efterrätt. Norah hade vi lämnat för övernattning hos Tuva redan på väg till morfarn.

2 kommentarer:

Birger sa...

Vad i all sin dar är första bilden, en lerbläckfisk som havererat? Fina bilder av barn i snö och sol, var dom på ett tak, tycker jag skymtar en tv-sntenn?

Morskan sa...

Å, det är Axi som bitit sönder en jättefin bläckfisk som Tobias hade med sig... :-/ Vi skall försöka limma.

Och nä, barnen var inte på ett tak, men väl nästan i takhöjd, då de klättrade på snöhögar längs promenaden med Axi. :-)