tisdag 8 mars 2016

Nämmen nu.

Ikväll var Norah alldeles trasig. Vi jobbade länge G och jag och var dessutom tvungna att handla litet innan vi for hem. Klockan var närmare halv sju när vi satte oss för att äta och då orkade Norah inte med det.

Hon var så trött och litet ledsen, mådde illa och frös om vartannat. Hon åt litet litet och jag lockade med en risifrutti innan hon ens lyckats äta färdigt, i hopp om att få i henne något. Hon fick i sig små klunkar med mjölk, men till slut var det bara att lägga ned.

Så Norah checkade ut strax efter sju ikväll. Vi måste bättra oss. Norah klarar inte av allt för sena kvällar under skolveckan.

Vi är själva illa däran, G och jag. G somnar på sistone ofta i soffan. Jag håller mig oftast vaken och i slutänden lägger vi oss sent, fortsätter att vara vakna ännu litet till och är som döda när väckaren ringer på morgonen. Och det må väl vara, trött när väckaren ringer är jag alltid. Men sedan, på kvällen när barnen lagt sig, är jag ju så himla trött att jag inte orkar göra någonting.

Önska oss lycka till, men ikväll skall vi baske mig i säng tidigare än vanligt.
Se så himla ljust det var igår när jag gick hem från jobbet igår en stund efter 17!

2 kommentarer:

Birger sa...

Jo det går fort nu, solen finns ju där bakom molnen och även om vi inte ser den så stiger den högre för varje dag :) kram

Birger sa...

Stackars Norah, hon behöver väl all sömn och vila för att växa (hon är väl inte sjuk eller har problem i skolan på nåt vis?)
Bara sluta tidigare, tänk på barnen!
kramar