måndag 28 mars 2016

Påskdagen.

Idag vaknade jag klockan åtta och tänkte: "-Ja!". Tog många timmar in på dagen innan jag insåg att vi ställt om klockan inatt. Sedan lyckades jag faktiskt somna om och sov oförskämt länge. Och det förklarar väl att jag faktiskt orkar vara vaken nu.

Samtidigt som Norah och jag tog bilen upp till stan för att Norah skulle rida, så drog G och Ruben ut till Brändöskär för att reka vattenståndet apropå mer arbete där ute.
Mini är nog den enda hästen i stallet som jag kan fota ryggen helt från ovan på. :-D
Vikarie i Norahs grupp idag och därmed en övning som de aldrig gjort förut. En volt runt instruktören som skall minskas och ökas - bara intressant för en ryttare! En bra och inte helt lätt övning.

Insåg för några dagar sedan att det var dags att plocka fram den här omgången med kläder till Norah. Kärleksfullt ärvt från vännerna på Herrtsön, lagrat en tid hos oss och nu dags. Kalasfina kläder!
Well.Eerrhh... trots namnet ett otroligt välsmakande öl. Ett "session" öl, alltid litet svagare än vanligt (det här var 3,8 %). Jag som inte dricker öl kan trots det varmt rekommendera detta. Skall fraktas hem till oss definitivt.
Ikväll var vi bjudna till svågern och svägerskan. Gula Änkan stod på menyn, numera en tradition kring påsk och ibland annars under året också. Vi har pratat, skrattat och funderat och haft en jättetrevlig stund med dem.

Våra barn har klarat sig ensamma hemma [på ön] med farmor och farfar. De hade vatten, litet chips, ytterligt litet choklad och framför allt internet att förströ sig med. Order hade de också att ta sig litet kvällsmat och borsta tänderna innan de så småningom skulle släcka för natten. Jag vet hur stort ansvar Norah tar i de här situationerna och när hon skrev "god natt" strax före elva, så var det nog så också.

Nu snarkar G för fullt och jag skall göra honom sällskap. Imorrn kommer Tobias!! <3 Fika på bryggan inne i byn vankas, innan vi lämnar ön för den här vändan.

1 kommentar:

Birger sa...

Låter som en avslappad och trevlig påsk, vädermässigt också
kramar