måndag 7 mars 2016

Hmm...

Vad tusan, tänker Axi...
I säkert trettio sekunder hade jag ett par biljetter till Bruce Springsteens tredje och extrainsatta konsert i juli i Göteborg. Men det stod att det var delvis skymd sikt och jag min mupp tänkte att jag skulle kolla om jag kunde få bättre än så.
... när hon hör sotaren rumstera på taket.
Då var alla biljetter intill varandra slut.

Så var det med det. Hade ju annars varit en lämplig 50-årspresent till oss. :-)
Axi hörde precis var sotaren befann sig. :-)
Så medan jag satt i nattlinnet och stirrade på nedräkningen och fortfarande hoppades få biljetter till konserten, kom alltså sotaren. Herregud.

3 kommentarer:

Birger sa...

Ja det var ju en tanke... synd att den inte föll väl ut
Det ser inte bättre ut än att du får vänta till sommaren och förlita dig på våran fantasi :)

teapot sa...

Axi håller koll på skorstenen, så himla gulligt! :-D
Du har för övrigt så fina nattlinnen att sotarn säkert trodde att du var klädd! ;-)

TUSAN för Bruce-biljetterna! Jag hörde att det skulle komma fler chanser, jag läste aldrig artikeln, men det kanske släpps fler?? Vi får hjälpas åt att hålla koll!

Morskan sa...

Axi är så himla rolig! Ett av det bästa med henne, är att hon är så tyst. Hon iakttog sotarens förehavanden under total tystnad. Klinga hade skällt som en dåre och förmodligen Akke också om han levat.

Kan det verkligen bli en fjärde konsert? De klämde ju till med en tredje...