lördag 26 mars 2016

Påskafton.

Idag vaknade jag klockan sju. Vädret var jättefint från början av dagen. Det planerades för utflykten till Brändöskär och så småningom kom vi oss iväg. Vad G hade mörkat helt för mig, var att han hade ganska saftigt arbete att göra där.
G satte igång att arbeta och jag, som-verkligen-gillar-picnic-och-som-alltid-förbereder-det-så-bra-NOT, släpade motvilligt fram stolar, grill och medhavda saker för att sedan grilla korvar, hålla reda på barn och Axi i lång lina som gärna ville besöka alla hundar som sprang förbi henne. Sanningen är den att det oftast är G som sköter om liknande markservice.
Medan jag fortfarande höll på att duka fram prylar, gick solen i moln. Eller så upplevde jag det. G kommenterade att det blev dimmigt och när jag vände mig om så hade världens tjocka rullat in. Fördelen med vinterföret är att det går att följa sina egna spår tillbaka över isen. Svårare med båt det.

G bultade ihop sjöbokaret, så att det skall hålla ihop för hela sin livslängd.

White out.

1 kommentar:

Birger sa...

Det blir kanske vila i morgon bitti, nu ser det ju ut som om sjöbodskaret är klart, vilken arbetsmänniska! Duktig
Vilka vänner i /på fönsterkarmen, kommer inte katten ut, vill så gärna
Köra hem med båt i tjocka går ju hyfsat bra det också, GPS fungerar ju fint i dimman

Glad Påsk, hälsa