måndag 21 juli 2008

Fynd.

Fick en överraskning idag när jag städade ihop barnens leksaker inför middagsluren. De hade plockat ut de flesta fraktionerna av sina leksaker, vilket gav mig ett gyllene tillfälle att få struktur igen. G sabbar nämligen strukturen då han städar, eftersom han inte bryr sig om att hålla ordningen ("-äh, jag hann inte" som han skulle säga om jag frågade ;O)).

Höll IKEAs groda som Norah fick av syrran för länge sedan i händerna och kände att något fanns i dess gap. Jag öppnade munnen på grodan och skrattade till när jag såg vad som var där i. En alldeles ny me&i-tisha som Norah fick i våras och bara hunnit använda en gång och som sedan varit försvunnen. Jag hade faktiskt hunnit glömma att den var borta... XO) Ett par trosor var där också, men de hade jag inte alls saknat eftersom vår unga fröken har jättemånga trosor nu.

Ja herregud. :O)

6 kommentarer:

en annan sa...

Yay, she's back! :-D Jag har saknat dina ord! *kramar*

Morskan sa...

Å gud, jag säger bara _p_m_s_... Hööhh... Glad nu! :O)

en annan sa...

HA HA HA :-D Jag tänkte just på det, härom veckan, FAN så fruktansvärt det är. Att man skall slösa viktig livskraft på att känna sig sådär.

Morskan sa...

Ja, det är inte sant... Känns märkligt när jag nu försökt tänka efter några perioder och det bara är att konstatera att det måste vara det.
En till tvåochenhalv dag ;O) av rätt grav personlighetsförändring, då jag är otroligt ilsken och tungsint.
Sedan är det bara borta. Känns lika märkligt det.
Tror det har blivit värre, eller åtminstone tydligare nu vid den här tiden i mitt liv. Håller rodnande på att samla ihop mig för att ta ett litet snack med G, för det är ju han som får ta _hela_ skopan med ovett av mig. XO)
*kramar*

en annan sa...

Ja herregud, S är väldigt medveten om det här fenomenet. Men det är ju nästan omöjligt för honom att säga de förbjudna orden "har du PMS eller?" när det är i fullt blås. En-två dagar av totalt becksvart mörker och en antikrist till personlighet... helt fel på så många sätt att det inte är klokt!

Morskan sa...

Å gud, jag kunde inte ha sammanfattat det bättre. Huga... ;O)