måndag 21 juli 2008

Nya favoritmärket.

Mitt nya favoritmärke. Skomärke.

Clarks.

Bästisen har prisat deras lov under några års tid. Jag har provat då och då, mest sommarsandaler. Provade men köpte inte en vintersko förrförra vintern. Bästisen köpte den.

Nu i sommar köpte jag brutalt, nästan direkt jag såg dem, en sommarsandal. Svart läder, remmar, kilklack. Det som är med Clarks, är att de sitter som tofflor runt ens fot. De blir liksom ett med foten. Jag spanar på en till sandal, plattare, suverän till exempel på jobbet. Den är nedsatt med 30 %, men jag chansar litet och hoppas på 50 %. Clarks skor syns. Jag känner igen dem innan jag hunnit konstatera att de är Clarks. De är snygga och något annorlunda, det är ofta något speciellt med skons design. Men enkelt och rent. Typ stajlish, typ intellektuellt foträta! ;O)

Snart kommer höst- och vinterskorna så smått. I år skall jag ha en vinter-Clarks!

Inga kommentarer: