torsdag 4 november 2010

Fler investeringar.

Den här ridningen kräver utrustning som jag aldrig behövt tidigare. Sålunda har investerats i ett par thermoridbyxor som visade sig vara jättefina när de kom. Litet långa förstås, men inget som måste åtgärdas och tjockare än väntat.
Jag lät en "ridluva" följa med också. Den blir nog jättebra när det börjar nypa kring öronen. Luvan är tunn i partiet under hjälmen och kring öron och hals är det gosig fleece. Allt från Hööks.

Det enda jag nu faktiskt oroar mig för, är hur jag skall hålla värmen i fötterna. Tror det blir kallt i ridskorna när det blir (många) minusgrader. Nåväl, det återstår att se och jag kommer inte att rida kursen på vårvintern. Då är det massor med snö och vi susar fram med skotern på vårisarna! I april hakar jag på westernridningen igen!

Inga kommentarer: