lördag 13 november 2010

Väntan.

Dags att gå och sova. Hög tid att gå och sova. ;O) Fördriver tid (jag vet, vore bättre att fördriva den sovande) de sista skälvande timmarna innan G landar i Europa. Men vi är lediga imorgon, all stress från vardagen är lyft från mitt bröst, i alla fall för två morgnar. Jag skall sova till barnen väcker mig och sedan skall vi försöka få litet ordning här i huset. Om tiden och orken räcker till, så kommer barnen och jag att sticka in till stan sedan, för ett fika och några ärenden.
G och en GT, på Madeira i Atlanten.

Precis nu vaknade Ruben till. Jag gick in till honom och han sade tre långa meningar och det enda jag uppfattade var ordet vinteroverall. Sötis... Han ville i alla fall sova i min säng och så fick det bli. Så jag får en varm liten kropp bredvid mig inatt i alla fall. :O*

Tycker att jag lyckas rätt bra i mina strävanden att få barnen att tycka om att "gå på stan" (G, han rullar ju bara med ögonen när det kommer på tal :OD). Norah, hon har "shoppingstövlar", vilka är ett par svarta skinnstövlar hon ärvt av Hanna B. Och så frågade hon i förra veckan, om hon fick ha en särskild mössa när vi "går på stan" någon gång. :O)

Igår när Norah och jag hämtat upp Ruben och alla satt fastspända och vi rullade hemåt, så frågade Ruben strax efter han gäspat stort om vi skulle "in till stan". Rätt så barnen! ;O)

Gonatt.
*kramar*

2 kommentarer:

Birger sa...

finns det ingen ombudsman som skyddar barnen mot otillbörlig påverkan/aff.tillvänjning :-)

en annan sa...

Ha ha :-D Jag gillar din plan, jag måste jobba hårt med pojkarna, de är ju redan helt anti-affärsinställda...
Om det inte gäller mataffären då, eller leksaksaffären. :-) Eller i och för sig IKEA.