onsdag 3 november 2010

Miscellaneous.

På FB följer jag The New York Public Library. Bland mycket, mycket annat. ;O) Igårkväll lade de ut några bilder från en uppglammad lokal i huset, med anledning av en social tillställning och jag citerar: "... The NYPL Lions Gala, one of New York's most glamorous social events". Huvudsyftet med evenemanget verkar vara att samla in medel till stadsbibblan.I alla fall slog det mig att vi nog har en bild från den salen och så var det ju. :O) G och jag tog en egen tur i huset och där bilden togs var det foto- och ljudförbud, så G smög med kameran och jag var allt litet nervös. :O)
Bilden lånad härifrån, visar ett av marmorlejonen som vaktar entrén till New York Public Library. Och lejonen har namn, minsann - på bilden Patience och kollegan heter Fortitude. :O)

3 kommentarer:

en annan sa...

SÅ läckert att ni var där. SÅ läckert...

Birger sa...

Jaa,du ser lite dämpad ut,imponerande lokal...

Morskan sa...

Jag ser litet dämpad ut på ganska många av bilderna därifrån, för jag hade linser hela dagarna och ibland blev det litet jobbigt för mina stackars ögon. :O)