torsdag 4 november 2010

Gott betyg.

Häromsistens tvärköpte jag två par skor vid samma tillfälle. Det ena paret blev mitt nya par vardagsvinterskor, de som jag kommer att använda allra mest, till och från jobbet, vid enklare utflykter och så.Något par veckor senare blixtrade jag förbi stan och min blick drogs som en magnet till ett par snygga skor. Det var ett par likadana som dem jag köpt. Jag flinade till litet inombords och tänkte att det var ju bra. Litet gnagde det dock att de var i en annan färgställning och kanske hade de varit koolare. Men nu har jag börjat använda de jag redan köpt (färg som ovan), så någon ändring blir det inte. :O)

Det andra paret blev ett par nya gymskor. Mina gamla lider inte av något annat fel, än att de är just g a m l a. Jag är leds att se dem, materialet är garanterat inte så spänstigt som det skall vara och så känns de omoderna (jag har haft dem i mycket mer än tio år, mitt första par). Nya skon är av märket Rykä, som jag aldrig provat förut. Och hur jag än letar, så hittar jag inte en bild på dem, inte ens på deras egen sajt. *morra* ;O)

Något konstigt har jag i alla fall märkt när jag provat skor denna höst. Mina fötter har ändrat storlek. Jag har undantagslöst varit tvungen att prova 37,5-38 på gymskor och oftast 38 på ytterskorna. Vadan? Antagligen ålder. Vikt (huvva)? För jag kan inte tänka mig att hela skoindustrin plötsligt ändrat mall. Javäl, det är ju inget problem - kanske är det av godo, eftersom det känns som att storlek 37 alltid tar slut först. :O)

Ett annat extremt konstigt faktum är att jag köpte vinterskon utan att titta på fler ställen. ;O) Gymskorna hade jag gjort vissa marknadsundersökningar på, provat och kollat i olika butiker. Men vinterskon, den bara drämde jag till på. Att G var med hjälpte till litet. Min minimala ork och extremt lilla tid för egen shopping hjälpte också till. Men litet läskigt känns det - tänk om jag springer på något par jätteläckra vinterskor här framöver? :O)

Inga kommentarer: