onsdag 23 mars 2011

Bubbligt.

Skrivsugen till tusen, men det verkar som att tiden bara inte räcker till. Och nu är det hög tid att greppa tandborsten.

Men först vill jag bara dela med mig litet i alla fall. Jag har nu min egen variant av barnens magsjukor som de hade varsina episoder av under de två senaste veckorna.

Igår vid lunchtid ungefär märkte jag att jag blev bubblig i magen. Och herregud vad det har bubblat sedan dess. Jag förstår de kvinnor som varit övertygade om att de varit gravida utan att vara det, då mina tarmar gör glada krumsprång under huden på buken.

Det bubblar i h e l a tarmpaketet. Inte samtidigt, men rätt så kontinuerligt ändå. Det skvalar och porlar, knorrar, jämrar och bubblar. Jag har ju skrivit om uppkastningar tidigare, så jag går väl vidare då med att berätta att det är som ett rinnande vatten det som kommer då jag går på toa (sorry, men det går alltid att låta bli att läsa).

Magen är högljudd. Funderade imorse på om jag skulle klara av att arbeta, mellan toabesök och en tydligt hörbar buk. Gick såklart på jobbet och har tvättat händerna extremt noggrant idag och dragit på med mera sprit än vanligt.

Jag har tack-och-lov inte ont i magen. Inte det minstaste. Inte heller mår jag illa. Men jag tror aldrig att magen har hört av sig så här ljudligt och så här länge.

Så då vet ni. Igår kom första matkassen från Lina. Idag var Norah hemma hos Selma och lekte i mer än fyra timmar. O så trött hon var ikväll, lillgumman och så roligt de hade haft det. :) Imorgon fyller farbror J år och G kommer hem.

Mot nya äventyr. :)

3 kommentarer:

en annan sa...

Å. Välkommen i klubben! :-D Dvs "Vi som känner våra magar extra väl", typ.

Hoppas det går över snabbt! Jag kan (trist) berätta att det tog nästan två veckor innan jag kände mig "OK" i magen. Fortfarande ingen vidare aptit, men det kan ha att göra med den nya förkylningen som verkar ha slagit sig ned hos oss. X-]

Birger sa...

Har inte jag sett någon reklam om ett medel som lugnar "bubbliga" magar? typ delar på bubblorna till många små, vad det nu nyttjar... tur att jagg bor ur harm's way härute

en annan sa...

Minifom som vi gav till Tobias när han var liten för just detta med bubblor finns även för vuxna.
Jag/vi kör med Bifolac. Ett par dagars kur verkar funka prima (...märker man när man slutar...).