söndag 13 mars 2011

Utmana ödet.

Jag har nog väldigt länge aktat mig för att utmana ödet. Utan att tänka efter särskilt mycket, påstår jag att det är det enda vidskepliga jag sysslar med. Jag spottar inte över axeln när jag ser en svart katt och jag lägger ogenerat nycklar på bord.
G utmanade ödet och körde litet för sakta i alldeles för djup snö. ;) Med barnen på skotern blir det svårt att manövrera och parera. Norah pulsade modigt hem för att hämta hjälp, men G fick allt klara sig själv. Ruben finns i snön bakom skotern, tro't eller ej. :)

Men jag påstår sällan saker utan att gardera med att ta i trä. Är jag i nöd, knackar jag i mitt eget huvud. ;)

Så någon gång innan utfärd till ön igår, tänkte jag förstrött att jag nog inte behöver tvätta våra sängkläder därute förrän inför förfallet, eftersom vi trots allt inte ligger så många nätter där.

Tanken gled så diskret genom mitt huvud, att jag inte fattade att jag jinxade det hela något så enormt. För igår kissade Klinga i vår säng medan vi höll på att natta barnen.
Här syns Ruben och G har klängt sig upp på skotern. :)

Klinga brukar inte ha tillgång till våra rum, eftersom hon fortfarande gnager på saker. Men igårkväll låg hon och vilade litet i vår säng medan vi var där uppe. Rätt konstigt att hon kissade, då hon är rumsren sedan länge. Vi upptäckte det då vi lade oss, så det blev till att rycka fram reservtäcken. Idag har tvättmaskinen gått och nu hänger täcke och lakan på tork, klara till nästa besök.


- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Hindersö Skataväg,Luleå,Sverige

2 kommentarer:

Birger sa...

Hade du glömt att knacka dig i huvudet?
Nu är dom ju tvättade, sängkläderna...

Birger sa...

jättefint vårvinterliv