onsdag 9 mars 2011

Efterlyst.

Kvällen innan vi åkte till släkten i Stockholm, tvättade jag min dunkappa. Kappan åkte raka spåret in i tumlaren efter tvätten och döm om min förvåning när jag sedan plockade ut kappan och fann det här tomma höljet skramlande i tumlaren. X)

Jag har oftast ett cerat i varje jacka, året om. I perioder har jag varit "beroende" som G skulle formulera det (och kröka snipigt på ena mungipan som han gör när han är missnöjd med mig - jag tror ingen annan människa än jag på den här jorden utsätts för den där minen. ;)) av cerat.

Nuförtiden vill jag hävda att jag inte är beroende längre. Jag använder sedan några år världens bästa läppsmorsel - Elizabeth Arden's Eight Hour Cream Skin Protectant. Den stryker jag på läpparna på morgonen efter jag borstat tänderna och sedan upprepar jag det på kvällen innan jag lägger mig. Helt suveränt. :)

Några gånger per år blir jag akut torr om min hud och märker det främst om läppar och händer. Då måste jag komplettera med cerat (eftersom dyrsmorslet står hemma i toaskåpet).

Jag brukar dock inte ha ett cerat i den här jackan och missade i vilket fall att kolla fickorna, så jag blev ett cerat kort den där kvällen. Kappan tvättades skonsamt i blott 30 graders vatten, men jag undrar ändå om ceratet började gå åt redan där eller om hela härligheten smälte och diffunderade in i kappan i tumlaren? XD

3 kommentarer:

en annan sa...

Åh, läckert... :-D Inga fläckar på jackan då?

Morskan sa...

Inga som jag hittat. :)

Birger sa...

Den blev lite vattentät kanske?