tisdag 8 mars 2011

Å nej.

Gode värld. Bästa spaden e v e r har gått sönder (man kanske får lov att klicka på bilden för att se). Den är inte obrukbar, men precis nu har den väl inlett sin bana mot slutet.

Den har tjänat oss väl - det är ett rent nöje (seriöst!) att flytta snö med den. Goda och snälla vänner har hjälpt oss att flytta snö med den då vi varit borta, grannar har tyckt så mycket om den att de tagit med den hem till sig. ;D Spaden har varit med oss i mer än tio år.

Nu blir det till att hålla korpgluggarna öppna efter en ersättare. Det är en Fiskars och bladet är av plast och man skottar som en gud med den. :D Snön bara flyger iväg och klibbsnö blir aldrig ett problem - inget fastnar. Jag har spanat i flera år, mest för att konstatera att Fiskars inte gjort om just den här modellen. Men de har några olika, i plast och det är väl kanske en bra tid att köpa nu - snart rea? ;) Eller så väntar jag till hösten, så att jag får den senaste modellen. ;D

3 kommentarer:

en annan sa...

Åh nej...
Jag har spanat (förgäves) efter en sådan där spade i flera år! Här i trakterna plockar de bort spadarna ganska snart efter vädret vänt (skulle inte förvåna mig om de redan är undanstoppade) så man skall definitivt köpa dem tidigt på säsongen eller mitt i slutet... :-D

Birger sa...

Prova med Laitis... dom brukar sälja Fiskars, eller lantmännens butik

Morskan sa...

Ja, vi är väl mitt i slutet, med åtminstone en hel månad kvar av potentiellt snöande. :]