söndag 15 september 2013

Bryderier.

Så har vi då överlevt både älg- och höstfest. Om jag kommer runt till det, så kanske jag bjuder på bilder från evenemangen.

Just nu funderar jag istället litet på Wordfeud, korsordsspelet som jag spelat sedan i november ifjol (då vi alla väntade på Elli!). Jag spelar bara med släkt, vänner och bekanta. Det är roligt och hoppas jag något litet stimulerande för hjärnan att försöka se ord bland bokstäverna.

Alltså, nä, beroende är jag inte.
Ibland går det dagar utan
att jag spelar. :)
Litet knäckande är det allt att jag är så dålig som jag är. De flesta vinner över mig. Några vinner så överlägset varenda gång, att jag blir misstänksam att de använder sig av någon utav alla "cheats" som finns att tillgå. Där får man antar jag hjälp att optimera bokstäverna och producera högsta möjliga poäng vid varje drag.

När man får mer än 30 poäng varje drag. Va? Är inte det misstänkt fubb?! ;) Jag begriper mig inte på fusk. Hur kul är det att spela då? Man spelar ju inte, man bara trycker ut kombinationer som ett litet program föreslagit åt en.

Men ja, ja. Var och en blir salig på sitt och jag får ju ordentligt med motstånd. I ett av spelen som pågår nu, skulle jag bara behöva ett tillgängligt "sa", så skulle jag kunna lägga ut "oemotsagd" - en praktfull bingo vore det. :D


1 kommentar:

Birger sa...

Du är uppenbarligen din mors dotter
kram för det