lördag 28 september 2013

Rusty.

Vi har pratat katt en tid. Det har puttrat på litet så där bakom pannbenet. För några veckor sedan var vi på kattutställning och tittade runt. Jag har nämligen styrt över på raskatt igen, då jag inbillar mig att man bättre vet vad man får för en kisse då.

Jag skrev för ett tag sedan till några som föder upp ocicat, eftersom vi såg en massa bengaler på utställningen (inte en enda ocicat) och blev litet inspirerade av dessa exotiska fläckar. Ocicatuppfödarna svarade trevligt på mina mail, men sedan har jag inte agerat något.

Till i tisdags, då barndomskamraten messade att hon skulle åka och kolla på en bengaltjej i Boden dagen efter. En kollega till barndomskamraten hade nyss köpt en kattunge av samma uppfödare och var mycket nöjd. Ganska klar över den extremt stora risken för att vi också skulle bli med kattunge den där kvällen, bestämde jag mig för att jag och barnen skulle haka på resan till Boden.

Bilderna i inlägget innan är alla på kattungen Rusty, som alltså är en bengal. Den översta bilden är på hans mamma Engla. Medan vi hälsade på i Boden, hittade Norah på namnet "Sixten", som rimmade på Blixten, eftersom han var snabb som blixten. Jag gillade omedelbart namnet Sixten, men vi får väl se.

Barndomskamraten bestämde sig väldigt snabbt för den tjejen de kommit för att titta på. Jag reserverade Rusty och sedan har G och jag pratat och funderat litet. På väg till mamma igårkväll, ringde jag uppfödaren och sade att vi bestämt oss.

Under veckan som kommer, måste G och jag "kattsäkra" vårt hus igen. Ähum. Se över en del härdar vi har (måste jag skriva "jag"?), som kanske inte skall stå öppet för en nyfiken kattunge att botanisera i. Det är ju inte enbart av ondo, tvärt om, att måsta se över de där härdarna. ;) Måste titta över vad vi har kvar sedan tidigare och så shoppa hem sådant som saknas. Vid en snabb översyn, kunde jag vare sig se kattlåda eller liten klätterleksak som vi hade senast.

Nästa helg hämtar vi hem honom!

3 kommentarer:

Birger sa...

Hmm, ni får väl ta ut katten hit så den får träffa Cajsa....

en annan sa...

Jäklar! :-D Nu kommer ungarna att svimma av nästa gång vi kommer upp! :-D

Du pappa - tror nog att Cajsa skulle vara glad att slippa den upplevelsen... X-)

Morskan sa...

Höh. Skall inte skrämma ihjäl kattungen heller så där på en gång. Bävar för hur första mötet med Klinga skall gå. :o Tror kisse måste få växa på sig en aning innan det mötet.