torsdag 12 september 2013

En torsdag kväll.

Igår sköt jaktlaget fullt ute på ön. Kvoten vuxna djur är fylld, elva stycken. De får skjuta elva kalvar också och har skjutit sex tror jag. Ganska ofta sparar man kalvar till senare på hösten, så hinner de växa på sig litet.
Stadsäventyr i måndags, när mormor var med oss. Det är en märklig bit golv i Shopping, känns som att det skulle vara en hiss där. Ingen hiss är där i alla fall och ungarna älskar att lattja litet där när vi passerar. :)
Det här gav G möjlighet att komma hem till oss igår eftermiddag. Han sov hemma, har jobbat idag och var hemma med barnen ikväll medan jag var och red. Lysande! Då jag kom hem från Boden drog han dock som en oljad blixt. Revelj för hans del besinningslöst tidigt, för jägarna skall samlas halv sex och fortsätta att stycka djur som hängt färdigt.
Kände mig så himla trött igår och tog barnen till McD för middag. Ruben spanade in den här snöhögen då vi for förbi ishallen. På tillbakavägen stannade vi till och barnen var helgalet glada över snön!
Imorgon kväll är det älgfest och för första gången tänker vi ta med barnen. Det brukar vara gott om barn där, så det blir nog bra. På lördag har vi den traditionella höstfesten, som i år sker hos svärmor och svärfar. G och jag står för förrätten, svågern och svägerskan svänger ihop desserten och svärmor ordnar varmrätten.
Titta noga i luften ovanför Rubens huvud. 8)
Vi blir totalt fjorton stycken plus Klinga och vi brukar ha grymt trevligt!

Jag skall försöka komma mig i säng ikväll. Imorgon blir en bra dag. Jag skall inte försova mig och det blir plättlätt att få upp barnen - det är spelfredag. ;) Jag slutar till lunch, men har rätt mycket att göra innan G hämtar oss på eftermiddagen. Det skall gå! :)

3 kommentarer:

Birger sa...

Snölek, med fd Hellmans i bakgrunden, märkligt att se huset som jag sett byggas och där jag tillbringat så mycket tid.
Dom ser ut att ha kul barnen och det tdär glasgolvet, det måste ju jag gå och kolla
Kram

Morskan sa...

Jo, jag fattar. Jag tittade också på huset och insåg att jag inte hängt med (eller glömt?) för nu är ju inte NVS kvar där heller?

Birger sa...

Nej, inte NVS men väl firman som köpte NVS, vad dom heter har jag glömt. Sedan är dom ju på en mindre del av huset, Luleå Hockey har ju hyrt större delen, det är inte alls som förut
kram