tisdag 24 september 2013

Frisyrer.

Jag lade ut en bild på Instagram idag, där jag lekt med en annan app (Sketchguru) och gjort en blyertsteckningsinspirerad bild av Norahs huvud.

Flickebarnet har ju äntligen börjat få litet hår och litet längd på det också och det kliar emellanåt i mina fingrar av lust att fläta det. Ibland får jag, på nåder. Oftast under villkor att Norah får demontera flätan så fort jag är klar.

Inspirerad av S, lät jag Norah kolla på något animerat medan jag trasslade mig runt i hennes hår. :D



Norah vill att hennes side cut
skall sträcka sig runt hela huvudet,
med längd kvar på toppen.

Den här flätan såg jag på en flicka i somras, yngre än Norah. Flätan var snyggare än den jag åstadkom, men jag tycker att min duger ändå med tanke på att det var första försöket. Jag tror jag sett den på webben också - det finns massor om flätor och tekniker där (här till exempel, på YouTube, finns instruktionsfilmer som är jätteroliga att titta på). :)

Jag hade förhandlat mig till möjligheten att få testa flätan då vi skulle ha höstfesten på ön, men den åkte obönhörligt bort då jag fått fotografera den. Jag bedyrade för Norah att alla skulle tycka att både hon och flätan var j ä t t e f i n a, men det var just det som var problemet. Norah uttryckte det inte precis så, men hon ville inte ha den uppmärksamheten som flätan skulle orsaka.

Pussungen. <3 Bara att respektera det då och kanske försöka få göra någon till kool fläta innan det är för sent, för Norahs plan är att få ha sådan frisyr som P!nk har (haft?). Och jag har sagt att det är okay. Vi (jag!) drar bara litet på det.

4 kommentarer:

Mamma sa...

Men så fint det blev, hon passar så bra i den frisyren , kram :)

Mamma sa...

Men så fint det blev, hon passar så bra i den frisyren , kram :)

Birger sa...

Håller med modern, det blev ju fint :)

en annan sa...

Ja herrejösses lilla gumman, vilken reflektion - hon vill inte ha något ståhej kring sin person...

Hon blev ju jättejättefin med den flätan, hoppas hon förstår det någon gång senare! :-) Hon är jättefin både med och utan flätor, med och utan hår också.

Men viktigare ändå - hon är smartast, snabbast, tuffast och helt enkelt bäst oavsett vad.