fredag 20 september 2013

Den lättnaden.

Det blev äntligen fredag den här veckan också. Så ivrig att komma hem och innanför ytterdörren nyss, att jag började plocka upp husnyckeln medan jag fortfarande hade tre hus kvar att promenera.
Mys för två helger sedan, då moster och kusinerna lämnat oss. Men mormor var kvar.
Vi stannar hemma i helgen. Jag behöver det. Det får regna hur mycket det vill faktiskt - bara jag får vila här hemma. Med barnen, med G. Med musik, brasa och ingen hets. Vila.
Ruben skulle inte se på tv, eftersom han spelade.
Jag har tänt alla ljus och ställt fram ett par vinglas åt G och mig. Snart kommer han hem med barnen och vi är alla samlade. Jag behöver det. Alla ni andra som inte är här, önskar jag vore här. Åtminstone i grannhuset. <3 :*

1 kommentar:

en annan sa...

David klämmer ofta i med den där "da-da-be-do-bi-do-da!" som stolen sjöng när man tryckte på någon av knapparna på den... Mycket populär grej det där! :-)