lördag 7 september 2013

Om ekonomi och bajsblöjor.

Syrran och jag drog en hela-natten-sittning natten till idag. Vi försökte gå och lägga oss, men det gick liksom inte. Vi hängav oss tror jag vi kan säga - kollade på bilder på webben på vackra män, kollade på trailers och diskuterade filmer och en del annat viktigt. Så när jag lagt mig skickade jag en hälsning till G som just satt sig på passet i älgskogen. Klockan fem. Sic! Nåväl, syrran pratade om att sova middag och jag kontrade med att det blir att sova med barnen medan de ser film ikväll. ;)
Tomt och extremt lekvänligt!
Barnen väckte mig strax efter åtta och jag kände mig seriöst mör. Jag satt med dem medan de åt frukost och David blev sist kvar. Så fick jag mig då en lektion i ekonomi och handel. Litet kringelkrokigt men kristallklart förklarade David för mig hur vi måste samla bajsblöjor för att få pengar så att vi skulle kunna köpa fler Skylanders.
Leos är helt renoverat med flera nya åk. Här var det mycket nära fritt fall. Jag provade den inte.
Jag var faktiskt tvungen att fråga honom vad det var han sagt att vi skulle kunna köpa för bajspengarna - min trötta hjärna hade redan tappat bort det. Känner mig litet frustrerad då jag upplever att jag inte känner igen den där slutklämmen med Skylanders. Jag har för mig att det var något annat som vi skulle kunna skaffa för de intjänade pengarna (barnen får en krona per utburen bajsblöja).
Snällt men roligt åk, som för tankarna till vattenrutschkanor.
Det skall böjas i tid... :D
Delar några bilder från gårdagens eftermiddagsäventyr som sträckte sig in i kvällen. Vi drog till Leos Lekland, vilket var mycket efterlängtat. Vi tog med oss Tuva också. Att komma till Leos en fredag strax efter klockan fyra var ett rent genidrag. Det var kanske tre, fyra andra familjer där, superlugnt och barnen kunde leka i full frihet!

Ett annat nytt åk, likt det på Davids och Tobias lek-å-bus.
Vi fikade där och åt middag på Max. Medan jag körde hem Tuva, handlade syrran och väl hemma körde vi barnen genom en snabb dusch innan de kraschade i soffan för litet ostkrokar och början av en film.
Nya kalasrum (minns bara Star Wars- och dinosaurietamat) OCH en skattkammare, som b a r a födelsedagsbarnet får gå in i. :)
Nu är det en ny dag, mamma har hunnit äta frukost. Syrran och Elli ar just vaknat och kommer kanske snart upp. Tror jag skippar att gå och lägga mig igen, får försöka ta igen den förlorade natten i omgångar. :)

2 kommentarer:

Birger sa...

Kul, när hjärnan börjar stanna upp :)
Så fint det ser ut på Leklandet, roligt att få leka ifred, måste ju ha varit en lägre volym också

Morskan sa...

Ja verkligen, mycket behaglig upplevelse mot för hur det brukar vara. :)