måndag 9 september 2013

Investeringar.

Haft några små ärenden att göra sedan en tid. Mamma hade också ett par ärenden. Hade kort dag på jobbet och allt sammantaget ledde till att vi drog på stan allihopa. Norah, som blev förkyld igår, men verkat feberfri idag, fick följa, liksom Ruben.

För någon dryg vecka sedan lade jag undan ett blad av konstnären Karl Mårtens. Det är en skata som är avbildad och jag har suktat efter någon av hans skator sedan länge. Jag nämnde det för G och han hade inget att invända, inte som han lät mig höra i alla fall. Jag bestämde mig och stegade in på Lindbergs i avsikt att köpa bladet i alla fall.




Jag hade tänkt vänta litet med att rama det, bara för att fördela utgiften litet. Nu blev det inte så. Passepartout, ram, glas och hur det skall monteras är klart. Betalning och leverans sker i början av oktober. Blir fint!

Jag gjorde en till investering också, en liten en. Olikt mig nuförtiden impulsköpte jag mig en klocka. Alltså, jag har aldrig brukat impulsköpa klockor, men det hände i mina yngre dagar att jag impulshandlade. Punkt. :D

Jag såg en sådan här klocka på en person och fick veta att de reades på Ur & Penn. Ingen finklocka direkt, utan jag ser den mera som ett smycke som också visar tiden. Den är jättesnygg, mörkt brunbronsig, stel, i metall och med varmt orangea markeringar. Yay! :)

2 kommentarer:

Birger sa...

Det var ju fina köp, klockan är ju läcker t.o.m. urläcker och skatan är ju fin den också

en annan sa...

UR-läcker, ha ha :-D

Jättefin skata! :-)