onsdag 27 april 2016

Ny favoritfilm.

Som vi har längtat efter "Zootopia"! Vi har sett trailern säkert tusen gånger (nåja...) och väntat. Nu har filmen gått ett bra tag och jag höll på att räkna ut den. På slutet när man flyttar filmerna till de minsta salongerna, vill jag inte slösa pengar på att se dem på bio. Men så blev det typ barnens bio i söndags och alla filmer gick för halva priset fram till klockan tre och filmen i fråga gick på näst största salongen, så då fanns det inga tvivel mera.

Vi bänkade oss med både godis och popcorn och njöt av filmen!

Jag vet inte om jag är särdeles barnslig eller vad det är, men jag älskar Disney och deras magi! <3 Och jag tror jag skrivit det förr, det om att dagens barnfilmer är så, så himla bra! Många detaljer, skämt och budskap är riktade direkt till den vuxna publiken. Temat och historien är alltid väldigt bra och genomtänkt i de stora filmerna - här är den lilla kaninen (tjej) från landet som vill göra karriär som polis. Jag svär, när hon kommer med tåget in till den stora staden, kände jag hur det kändes och ögonen tårades av hennes lycka och ambition. En sådan som hon har aldrig varit polis, men hon klarar utbildningen och blir placerad mitt i storstan. Stort, viktigt tema med att alla olika djur levde tillsammans i den stora staden.

Den nybakade polisen får en perfekt motvikt i koola räven, en underdog som lever litet vid sidan av samhället (kan man förresten bli litet småkär i en räv? ;-)). Filmen hade sina småläskiga ögonblick som särskilt Ruben var tvungen att bearbeta under dagen efter vi sett filmen. Längtar redan till vi får se den igen, på engelska.

Låten från filmmusiken som nog alla hört, har precis gjorts en cover på av Home Free, där man också får se den nye medlemmen. Håll till godo - först originalet, med snuttar ur filmen och sedan Home Free's version.

1 kommentar:

Birger sa...

Det var en fin trailer, fint tecknat och fin musik, häftig tigern såg ut som passerade när dom satt hängande uppochner i nätet, kaninen och räven.
Home Free dom slår ju allt, presenterade en ny baryton också

tack för underhållningen och natti