lördag 9 april 2016

Till slut blev det fredag.

Ruben hade fortsatt ont i magen imorse, även om det var bättre. Fortfarande ingen feber. Jag fick ju lov att fundera och fundera medan jag iakttog honom (är tyvärr så misstänksam/rädd att han överdriver eller än värre fejkar), för att komma fram till det minst felaktiga beslutet. Och samtidigt språka med Norah om allt rörande frissabesöket idag och detaljerna kring kalaset hos Moa ikväll. För att inte tala om att spränga in litet sista-minuten-läxförhör också.

Norah knallade iväg till skolan, medan jag rafsade av det värsta från en stökig diskbänk (gud så jag önskar att jag var som syrran, som alltid röjer bänken innan hon går och sover). Mitt i allt där jag sprang fram och tillbaka i huset, fick jag syn på Axi med sitt senaste offer i munnen.
Sprillernya Disney Infinity-figuren från igår, Nick Wilde, låg mellan framfötterna på taxen, båda öronen ordentligt avtuggade. Jag höll på att falla i gråt (jag gillar de där figurerna väldigt mycket) och taxfan var rätt billig där och då... :-/ Ruben hade suttit på golvet och antagligen hållit i figuren och sedan lämnat den där. Ruben fick sig en liten avhyvling också. Jag hoppas att han lär sig, blir mer uppmärksam, någon gång.

Axi har gnagt sönder rätt många små leksaker nu. Det är inte kul.
Moas pappa arbetar på reklambyrå och då dyker den koolaste kalasinbjudan hittills upp!
När jag varit en stund på jobbet, hade jag skakat av mig morgonen hemma. Arbetsdagen blixtrade förbi, med både väldigt roliga möten och ett rätt så svårt ett. Och så var det dags att flexa ut och dra till stan med Norah!
Norah blev så fin!! Får lov att återkomma med det färdiga resultatet senare.
Vi hade det mysigt den stund vi fick ihop. Vi marscherade genom H&M och Norah hittade sina examenskläder helt oförhappandes. Så då var det klart. Redan. Ruben fick nya mjukisshorts (ja, redan) och en jättesnygg t-shirt. Själv norpade jag två nya nagellack!
Överlät åt Norah att slå in sina presenter till Moa. Vilken tur att jag gjorde det!
Vi har köpt en fast bur till Axi att ha i bilen. Det blev till att montera den direkt. :-)
Farbror J har kommit och imorgon drar han, G och mest troligt Axi till Hindersön med sikte på Brändöskär och färdigställande av karet till sjöbodan. Föret ute på isarna går det bara utför med och jag känner mig inte angelägen att följa med ut, särskilt som jag ändå inte skulle få träffa G.

Istället siktar jag på en tur till Boden! Har planer på att besöka ett par butiker som jag är nyfiken på (inredning, leksaker) samt ett gott fika. Barnen hänkar med mig!

1 kommentar:

Birger sa...

Fin och glad hon ser ut Norah, hade dom haft trevligt på kalaset+
kramar