lördag 2 april 2016

Stillsamt.

Vi valde bort att göra några utflykter idag av något enda slag. Barnen har fått ägna sig åt det roligaste de vet. G och jag har gjort saker här i hemmet. Tvättat, monterat ned skotern (trasigt lager som sitter krångligt till, men sparar man 5000 pix på att göra det själv, så kavlar man upp ärmarna), hängt upp torkställning i tvättstugetaket. Ulf, hantverkarn, tittade förbi med ett nytt toalock och jagade el till ett uttag i köket.

Jag tog med barnen och Axi på promenad och snöhögarna besöktes idag med, men med något förminskad frenesi.

Jag klippte Ruben. Han fick en chock.
Morfarn kom och fick middag. Jag hade packat Tobias grejor och efter maten åkte vi till Kallax. Barnen hann leka en stund där och sedan vinkade vi hejdå till Tobias!
Ikväll har vi tittat på resor. Har insett att när Norah fyller tolv i december, kostar hon plötsligt som en vuxen. Hmm... kanske blir det en sporre att komma sig iväg!
Imorrn blir det slalom, sannolikt sista gången för säsongen.

2 kommentarer:

Birger sa...

Herregud, blev det kvar nåt hår på Rubens huvud? Det måste juu vara kort :) Tror väl jag att han fick en shock

Birger sa...

chock var det ju han fick