lördag 9 april 2016

Vakna.

Hade grymt svårt att somna igårkväll, trots att det var sent. Jag frös litet litet och ibland får det som följd att jag får svårt att somna. Jag ligger i någon slags halvdvala och känner av och till att jag fryser. Vi bytte till sommartäcket igårkväll och jag hade på känn att det skulle bli litet svalt. Mot morgonsidan hade vi både Ruben och Axi i sängen och då var det varmt, trångt och gott.



De kom inte alls långt, så körde svärfar fast i det mjuka intill plogkarmen.
Som tur var hade jag inte hunnit åka, så G drog upp ekipaget med bilen.
Nu har jag varit och skjutsat bröderna Ökvist till Stallarna och hör här - de bestämde med sin far att han skulle hämta dem klockan nio i hamnen. Sagt och gjort. Femtiosex minuter _innan_ utsatt tid var vi nere i hamnen. Femma-sexa. Åtta minuter senare kom svärfar. Alltså tolv minuter över åtta.

Suck.

Förstå så illa jag passar in i det sammanhanget.

Axi åkte med dem, så jag slipper tänka på att hon sitter i bilen och väntar medan vi sprattlar runt på stan. Jätteskönt. Norah är vaken, jag har fått livstecken. Ruben och jag skall ta oss frulle nu, så får vi se när det bär iväg.
Axis nya bur sticker precis upp över ryggstöden bak.
Jag skall köpa en mojsig dyna att lägga i buren. Fördelen med en riktig bur, är ju att Axi åker säkrare och kniper det, så kan vi lasta ovanpå den också.

1 kommentar:

Birger sa...

För tidigt med sommartäcket eller fler gäster i sängen, det är tydligt
det är kanske tur att Gösta var i tid, vid 6-tiden såg jag att det var -6 grader och tänkte på att väglaget borde vara bättre än med varmgrader
Det var ju då fint väder
kramar