torsdag 10 oktober 2013

Den som söker...

... finner ibland.
Ni minns den där gympapåsen? Det där svarta, brutalt nedknölade är den.
Den gula tändaren använde jag igår då jag tände en massa ljus innan barnen kom hem från sina respektive kompisar. Jag hade plockat fram vårt Halloweenpynt och ville överraska dem. Plötsligt stod tändaren inte att finna någonstans. Jag sökte seriöst igenom hela huset, på en del konstiga ställen också, där jag visste att jag varit sedan jag börjat ställa fram grejorna. "Hittade" den i eftermiddags i ena kökslådan. Suck...
G är i stort sett helt klar med hobbyrummet som jag kanske kallar det hädanefter. Det var han inte på den här bilden, men den får illustrera den gode mannen som funnit sig väl till rätta där nere, där bland annat vår datorpark numera befinner sig. Det knattrar fridfullt och så hörs långa resonemang därifrån - herregud så han pratar för sig själv mannen. :D
Sixten kanske skulle kunna extraknäcka som biljettstansare på något tåg någonstans?

3 kommentarer:

Birger sa...

Klor finns det, ser jag och en massa saker, men det är ju bra annars hade du ju inget att hitta, när du söker
kram

Morskan sa...

:) Tror det är hans tänder faktiskt.

Birger sa...

Tänder? jösses!