fredag 4 oktober 2013

Te-Be-Te.

Lättnad, nu igen. En hashtag med denna förkortning har jagat mig en tid. Så pass har jag fattat att förkortningen står för "throwback thursday". Men vad tusan betyder det?

Alldeles nyss googlade jag det (varför har jag väntat så länge med att göra det?) och fick ju svar direkt. :D

Det är tydligen en tagg som mest troligt började användas på Instagram och man taggar med den på gamla bilder som kanske känns litet nostalgiska. Rart!

Så nu vet jag. Kanske får anledning att använda den taggen någon gång nu då, när jag vet vad den innebär. :D

Varsågoda - vi kör litet #tbt här också!
Ja, jag blir bara så himla glad när jag ser de här bilderna!! <3 Jag är glad också att pappa fotograferade så mycket, men som vanligt är för fotografen, så syns han själv mindre ofta på bilderna. ;)

3 kommentarer:

Birger sa...

Sjöhistoriska, på kanonen, var den andra bilden är tagen kommer jag inte ihåg - på raken

Birger sa...

Nu ser jag, det var på plattan, under fontänen på Sergels torg

Morskan sa...

Att den nedre var från plattan såg jag ju direkt, men den andra hade jag inte en susning om, så det var ju jättebra att få veta det. :)