torsdag 3 oktober 2013

Sixten.

Jag roade mig för ett par kvällar sedan att ta reda på vad namnet Sixten betyder. Jag hade egentligen tänkt titta på kattnamn (suck, så dumt...), men slog alltså upp Sixten istället.

Jag hamnade förstås på en föräldrasida, men hör här: Sixten är ett fornsvenskt namn och betyder "seger" och "sten". Allt det är gott och väl, men det som bara är för bra, är att Sixten har namnsdag på Norahs födelsedag!! Fatta så koolt!

Givet att "värsta raskatten" (citerar Tuva ;)) skall heta Sixten! Det är ju bara jätteläckert att Norah hittar på ett namn, som jag gillar direkt och som blir så märkvärdigt. <3 Ruben deppade litet över att Norah fick hitta på namnet - hon fick ju döpa Klinga (fast jag styrde hårt där, utan att Norah någonsin uppfattade det). Det var ju aldrig meningen att Norah skulle döpa katten, utan hon hasplade bara ur sig namnet mitt där vi satt bland alla kattungarna. Så jag har lovat Ruben att han får döpa nästa djur (givetvis under min fasta styrning). :)

Så välkommen,
SIXTEN!

4 kommentarer:

Birger sa...

Namngiven av slumpen, det kan ju inte bli annat än bra :)

en annan sa...

Nu MÅSTE ni ju köpa akvarium, så att Sixten har någon underhållning! :-D Och Ruben får tillfälle att döpa måånga djur! :-)

Birger sa...

Annas förslag är ju bara rätt

Morskan sa...

Ha ha ha! Ja, det vore kul! Ruben tittade ju mest av allt på fiskar igår när vi var på djuraffären - fiskar och kattleksaker. :D