onsdag 20 november 2013

Frulle.

Vinkyl alldeles bredvid oss.
Menyn. Och vårt urval. Jag var bestämd på att jag skulle ha en pancake. Fast det jag gillar allra mest med frukost i USA, är alla olika sätt man kan få sina ägg på. :)
Fruktansvärt och innerligt romantiserad av New York, älskade jag att vakna, göra sig klar och så strosa ut på stan för - frukost. Det finns inga frukostställen i Luleå, utom hotellen och McDonald's. I år på bröllopsdagen åt vi frukost på Stadshotellet  och det var jättetrevligt, men sedan dess har vi inte gjort om det.
Kokkaffe.
"Rörigt" som det här konstverket så passande heter. Och det strömmar varmvatten i det! Talar verkligen till en rörmokardotters hjärta - skitsnyggt!
Havregrynsgröt, med äpple, kanel och varm mjölk. Och G. Och visst - han behöver klippa sig. ;)
Igårkväll initierade jag ett nytt frukostäventyr - frukost på Hemmagastronomi. Vi bokade ett bord och var på plats halv nio imorse. Kvart över tio lämnade vi stället och jag svär att jag inte upplevde en hungerkänsla igen förrän vid halv fyra i eftermiddag. :D När jag lämnade Hemmagastronomi, hade jag stillsam ångest över hur mätt jag var.

Det är jättefint och det var så himla mysigt att unna sig den lyxen - Hemmagastronomi gör Luleå till en bättre plats att leva på. I alla fall för alla som roas av mat och ypperliga råvaror. Supert!
Höll på att äta upp frukten innan jag hann fota den. :D

4 kommentarer:

teapot sa...

Men! Majgagad! :-D Jag trodde det var bilder från NY, och så satt ni och lyxade till det i Luleå! :-)

GUD så härligt!! :-)

Morskan sa...

Eller hur! Känslan är som vanligt att vi vansinnigt gärna skulle dela upplevelsen med er. <3

Unknown sa...

att mättnadskänslan satt i till på eftermiddagen efter den frukosten är ju inte förvånande, jösses nästan två timmar. Gott såg det ut och miljön gick ju inte av för hackor heller. Du har rätt om rörkrökeriet, det såg ju intressant ut, värme och dekoration, himla fint
kram

teapot sa...

<3