onsdag 13 november 2013

Ledig dag igen.

Idag tar jag ut en av de där semesterdagarna jag är tvungen att ta ut i år. Jag har inte gjort många knop hittills. Jag följde barnen till skolan och så har jag slängt ut barnens sängkläder. Det gäller verkligen att passa på när vädret tillåter.

Jag har för övrigt ägnat mig åt att skriva och läsa på. Det är roligt! Efter det här inlägget, skall jag hänga och vika tvätt, fast först kanske jag tar en supersen lunch framför tv:n. Eftersom jag är ledig och ensam, blir det goda mackor och te. Mina energinivåer är låga och de här halvt ofrivilliga lediga dagarna känns som glimtar av återhämtning.

Norah i orangea bralls.
Ruben på mage.

Det skall på gott och ont byggas en ny matsal till Furuparkskolan på det som hittills varit en stor yta för fotboll, lek och skridskoåkning. Jag rådbråkade hjärnan en stund i mina funderingar över vad tusan de gjorde med tjocka lager hösilage (ni skulle ha känt lukten!) på marken. Jag kände att jag var något på spåren då jag kläckte idén att de vill isolera, så att tjälen inte går så djupt innan de hinner börja bygga. Kan jag ha rätt?

1 kommentar:

Unknown sa...

Alldeles rätt, isolering av marken (Eller också släpper dom ut en hästjord)
Tänkte du på det orangea huset till höger i bakgrunden?
Skönt med en ledig dag, du behöver den såväl
kram