söndag 17 november 2013

Smyger igång.

Zzz...
Jag har många år önskat att jag skulle ha min glimrande jul klar i tid. Ha alla adventssakerna framme till första advent. Men orken brukar inte räcka till. Och tiden går så förbenat fort. Det är den sjuttonde november idag och nästa söndag är det precis en månad kvar till julafton.

Herre min gud. Det var alldeles nyss sommar.

I år har jag beslutsamt börjat smyga fram julsaker redan. Det känns alldeles utmärkt! Mamma hjälpte oss att hänga upp julgardinerna i vardagsrummet för någon dryg vecka sedan. Strax därefter hängde G upp ljusslingan ute och jag har tagit fram inom- och utomhuslyktorna. Och så har jag satt fram ett par ljushållare med julkänsla - det är egentligen det enda.

Idag har vi begått glöggpremiär, igår drack vi julmust för första gången denna säsong. Och så köpte vi hem pepparkaksfilet igen, till barnens stora förtjusning.
Och jag _har_ köpt en ny pumla. :) Den var för vacker för att motstå. Barnen kommer att få varsin pumla i adventskalendern också. Jag tror att ikväll åker vårt ljusdraperi upp - duschdraperiet med ljusslingor i, som det finns en kär anekdot omkring - berättelsen om hur min bästa syster fick trassla för att ta sig genom säkerhetskontrollen på Arlanda då hon skulle ta med draperiet till oss. <3
Årets pumla.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jamen då är det ju på G, glögg,julmust och pepparkaksfil. Pumlor och ljusslinga, det är ju en hel del som ni hunnit. Se inte helheten utan små steg så rätt vad det är, så är det klart :)

Morskan sa...

Å jösses, huvudet på spiken. Det är precis det jag måste göra, men aldrig klarar av. Jag tänker på allt och alla permutationer som G brukar säga och så går jag under eller fryser fast av den stora lasten.

Hmm...

teapot sa...

Du gör rätt, helt utan att ens tänka på det. DEN DU! :-D

Smart att smyga igång!
Jag brukar ju då inte pynta så mycket eftersom vi aldrig är hemma på julen (i fjol var unikt, då vi faktiskt till och med hade julgran!).
Så jag klarar allt pyntande på en kväll, smick-smäck så är det klart! :-)