onsdag 13 november 2013

Koll.

Jag gillar den här mannen. Han heter Andy Scott och jag vet i princip inget om honom, men jag kan se på hans konst att han gillar - mest troligt älskar - hästar och han ser dem och förstår dem. Sådana människor är bra. Och vilken konst! Vilka dimensioner! Kan ju få vara ett litet delmål i livet, att någon gång få lägga ögonen på ett av hans verk och allra, allra helst en av hästarna. Lyllo de människor som har ett av av hans konstverk i sin livsmiljö!
The Heavy Horse.
The Cob.
Handens sketcher mellan hjärnan och konstverket. Helt fantastiskt! Tänk att ha de visionerna och den förmågan.


Riktigt S T O R konst. :)

Konstnären, modellen och verket.
Här är en bildgoogling på Andy Scotts hästskulpturer. Han gör andra figurer också, oftast människor som ser jättefina ut de med, men äsch - orkar inte titta på dem. ;)

Bilderna i mitt inlägg har jag lånat kors och tvärs från webben - jag hoppas att ingen biter skrivfingrarna av mig, då jag bara vill hylla en konstnär och få någon till att upptäcka honom. :)