måndag 9 mars 2009

Till min älskade.

Det finns en alldeles sprudlande scen i Wall-E som jag såg först för några veckor sedan! Jag älskade Wall-E från första stund, både filmen och figuren, men supercoolast är Eve! :O) Med de här små barnen i livet, blir en film sällan sedd utan avbrott, så jag hade lyckats missa den scenen då vi tidigare sett filmen.

Wall-E hamnar i en liten pod och blir utskjuten från det stora rymdskeppet som härbärgerat våra ättlingar så länge. Eve jagar efter podden och ser den självdestruera med Wall-E inuti. Eve ger inte upp, utan ger järnet mot olycksplatsen. Plötsligt, mot henne, kommer med en väldig fart Wall-E! Han har fått tag i en brandsläckare som han spruttar sig fram och omkring med.Jag blev otroligt varm i kroppen av glädje! Wall-E klarade sig, de hittade varandra. De två små robotarna snurrar runt varandra i vild glädje att se varandra igen. Och alla som blivit förälskade i någon, känner igen sig i känslan! Kunde vi, skulle vi också sprutta omkring i tyngdlöst tillstånd med alla fjärilar tumlande runt i magen av lycka!

Utan tvekan får stora avstånd tankar att klarna och känslor att skärpas - du saknas mig, mitt hjärta! *puss*

Inga kommentarer: