söndag 22 januari 2012

Slut jul.

Fick en pumla av min kära syster och hennes bäste S i NYC. Nu varsamt nedpackad till nästa jul. :)
Så här såg den ut, årets gran hos oss. Jag må ha muttrat litet över dess kvalitéer, men klädd med pumlor, glitter och ljus, så tyckte vi alla att den var jättefin. Som vanligt! ;)

En av årets nya pumlor. Jättefin, liksom några som jag faktiskt köpt efter jul, på rea. :) De kommer upp i nästa års gran.
En tom vinlåda...
... blev en makalöst fiffig pummellåda (G's idé, tyvärr inte min egen). :) Till nästa års julgransplundring får vi lov att skaffa en till sådan låda.

Och lämpligt avslut på julen, då vi tar sikte på vår - efter att ha stått i fönstret helt utan vatten sedan någon gång tidigare i höst, skickar nu båda mina fjolårsamaryllisar upp varsin knopp! Blev varse detta idag då jag vattnade. Så nu fick de vatten de med. :)

4 kommentarer:

Birger sa...

Liv i amaryllisen, otroligt...

teapot sa...

Strålande idé med vinlådan! :-) Miljövänligt och bra.

Min amaryllis har skickat upp ett enda LÅÅÅNGT blad. Inget mer. Och då hade den spenderat två år i ett skåp i tvättstugan...

Morskan sa...

Ja, de är rätt otroliga de där lökarna. :) Ta fram den då och börja vattna den. Knoppen kan vara på väg.

Sätt ut den sedan till våren i någon av era planteringar, eller sköt den som en grön växt så att löken får ladda ned energi till Knopp@Jul2012. :)

teapot sa...

Men vad gör man sen, när den stått och varit grön en sommar?