onsdag 28 mars 2012

Final.

Ikväll avgörs i ett av de mest spännande programmen just nu, vem som blir Sveriges nästa mästerkock! Det står mellan Josephine och Sigrid. Josephine är säker och teknisk, men litet stram när det gäller känslor (vilket i sig är oviktigt i tävlingen, eftersom hon inte behöver vinna lekmäns sympatier).

Sigrid är hennes motsats där - en blomstrande, passionerad och glad kvinna som inte känns fullt så teknisk, men som lagar mycket god mat.

Jag har nämnt det här programmet förut och nu avgörs det alltså ikväll. Gissa om G och jag bänkar oss och till sällskap kommer vi att ha förpackad njutning levererad av herrarna Ben & Jerry. :D

Jag hoppas att Sigrid vinner, men oroar mig för hur hon lyckas hålla nerverna i schack och hur det i sådana fall påverkar hennes möjligheter. Josephine har kanske bättre ordning på sina nerver, även om de blivit mycket synligare ju närmare final hon kommit. Oavsett är de båda superduktiga och väl värda att vinna. :)

Till min lycka inleds redan på fredag ett av mina andra favoritprogram - Let's Dance. :)

Inga kommentarer: