tisdag 4 november 2014

Fuck ups. Och ett par rätt.

Ett av mina favoritglas (loppisfynd för länge sedan) gick sönder i diskmaskinen på det mest märkliga sätt. G märkte det inte ens, utan ställde in glaset i skåpet som det var. Kvar i diskmaskinen låg den övre delen som lossnat så himla prydligt.
Handlade mat med barnen igår då vi lämnade hantverksmässan. Påsdjä..ln gick sönder så omsorgsfullt den kunde då jag lyfte den ut ur bilen. Som tur var höll allt - jag hade både raps- och olivolja och något annat i glasburk också. *morra*
Susade till två olika sportbutiker efter jobbet idag (slutade tidigt). På agendan stod vinterskor, vinterjacka, promenadskor (låter mera koolt med walkingsko) för höst/vår. Det var inte mycket sikt idag.
Fick hjärtat i halsgropen imorse då G inte hört av sig och till synes inte ens haft igång sin telefon sedan han lämnade Helsingfors igår. Hade svårt att tygla orostankarna, fast jag enkelt kunde tänka ut flera rimliga skäl till varför han ej hört av sig. Blev mycket lättad då han vid förmiddagsfikat plötsligt poppade upp på WhatsApp. Korea är åtta timmar före oss och G håller väl i som bäst på att förbereda sig för sin andra arbetsdag där borta.
På fötterna de nya promenadskorna. Haglöfs och gore-tex skall nog kunna funka. Provar att gå med dem här hemma innan jag slutgiltigt bestämmer mig. På benen ett par nya mysmjukisar som jag snappade upp igår då barnen och jag speedshoppade litet _innan_ vi for till mässan. 8-)
Nu skall jag bara borsta tänderna innan jag kryper ned mellan mina två mysmjukisar (det är inte kattbröderna jag menar), som passar på att dela säng med mig medan G är borta. :-)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det var ju en märklig delning på glaset, att papperspåsen från Kvantum gick sönder berodde väl på överlast det var ju tur att det inte blev nån oljekatastrof
Skorna såg ju rejäla ut, sköna, kolla bara att dom inte trycker nånstans
Jaså, han är 8 timmar före, gick det bra för honom då, boende och sånt?
Dom tyckte väl att det var skönt att sova med dig, barnen+

teapot sa...

Lyx lyx det där, att sova med barnen IBLAND. :-)

Jag är fortfarande lite snurrig när jag tänker på var ni sover och var barnen sover nuförtiden, har liksom inte satt sig i huvudet att de och ni har bytt rum helt och hållet! :-)

Morskan sa...

:-D Kan hålla med faktiskt. Senast i förra veckan styrde jag bestämt in i Rubens rum då jag skulle lämna/hämta något som finns i vårt "nya" sovrum.

Inte utan att jag känner mig snurrig kring era barns rum också. Har ju sett bilder, men det blir liksom inte på riktigt förrän man sett det live.