onsdag 23 september 2009

Sjukt.

Jahapp. Då var det min tur. Bör vara något halvår sedan jag var förkyld senast. Jag blev förkyld igår och hade snuva och huvudvärk när jag lade mig. Imorse var huvudvärken så pass maffig, att jag hastigt tänkte influensa, men släppte tanken lika snabbt som den kom. Ruben har ju då inte haft någon influensa.

Han är hemma med mig idag också, får en sista återhämtningsdag. Jag hoppas att han kan gå på förskolan imorgon.

Idag är jag inte så säker på att vi orkar hitta på något. Inget mycket mer avancerat än film-mys i soffan. :O)

Ruben knatade duktigt runt med mig på stan igår. Första lampaffären var kul - Ruben ut och in genom ytterdörren, vilken spelade en glad trudelutt varje gång han passerade. Så en promenad in till stan; vi hade parkerat vid badhuset. Solen sken och vi hade det jättetrevligt.

Vi slank in på Kulturens Hus och milde himmel - jag köpte biljetter, till bara G och mig, till en julkonsert i november. Kastade alla funderingar över bord - det får lösa sig med barnvakt den dagen! Ska bli jättekul - att sitta ned i det fina huset och lyssna på julmusik, sjungen av kändisar! ;O) De inleder sin turné i Luleå, den kvällen.

Så var det dags för Lindex och där fick sonen ett litet bryt. :O) När rulltrappan kommer längst ned, är man ju tvungen att kliva av, men det ville inte Ruben. Gossen grät högljutt och snoret rann flödigare än någonsin. Jag fick tala allvarligt en god stund med honom, för att få honom medgörlig igen. Förkylning, hunger och trots slog till och han toppade av debaklet med att tjurigt stå kvar då vi skulle röra oss i butiken. Jag höll ögonen på honom och rörde mig i närområdet, men vips var han borta och jag blev skiträdd med en gång. Jag tog det långa benet före och sökte honom, allt medan jag såg syner för min inre blick om att med skammens rodnad blossande på kinderna, vara tvungen att meddela i kassan att jag tappat bort min son. XO)

Vi hittade varandra strax och då var Ruben litet tagen. Han följde mig villigt resten av stunden. Men är det talande att det var Lindex som fick Ruben att ledsna? ;O)

Andra lampbutiken gick jättebra och den långa vägen tillbaka till bilen, inklusive en till tur in i första lampaffären felfritt. Det är genuint roligt att umgås med barnen ett och ett ibland! :O)

Inga kommentarer: