fredag 27 maj 2011

Men alltså.

Jag tror att jag just hittade huset vi skall bo i när vi åker till New York hela familjen och gärna med minst en familj till. :)

Jag kan precis nu känna mig litet mätt på Manhattan och vill nog inte bo så långt norrut någon mer gång. Södra Manhattan behöver utforskas mera, för att inte säga Brooklyn. Syrran och S hade en fin dag i China Town och Little Italy, som jag förstås känner att vi också behöver uppleva.

Det här stället ligger cirka fyrtiofem minuters tågfärd ifrån södra Manhattan och här kan man varva storstan med bad, surf och strandpromenader. Hur najs låter inte det? :)

Norah vill väldigt gärna åka till Thailand (hon har en liten tjejkompis vars pappa kommer från Thailand) och hon tog upp det imorse när vi promenerade till skolan. Det känns fantastiskt att få prata och fantisera om resmål med henne! Jag lovade att vi skall åka till Thailand, men först då båda barnen lärt sig att läsa. Vilket villkor vad! Jag förklarade att resan är så väldigt lång och att det är skönt att kunna läsa en bra bok medan man flyger. Norahs ögon glittrade då jag berättade att man kan titta på tv på långa flygresor! :)

Jag har också lovat barnen att vi skall åka till Disneyland i Paris - jag vill ju också dit! Norah ville också åka till Legoland, men då hade jag inte hjärta att berätta att hennes knasige far inte vill åka dit. ;)

1 kommentar:

en annan sa...

WOW vilket hus!! GIVET att vi bor där när vi tar med barnen! :-D

Men åh asch också! Norah får följa med moster, onkel och kusinerna när vi drar till Legoland. :-D Vi längtar dit men vill vänta till båda barnen faktiskt är "lego-kompatibla" på riktigt. :-)
Det känns ju lite närmare härifrån förstås men både jag och S längtar till vi får chansen! :-) Köpenhamn är också ett väldigt hett resmål för en "weekendtur" för vår familj, det är en så himla trevlig stad (även om de pratar helt obegripligt!). :-)