tisdag 22 juli 2014

Litet från bilsemestern.

Går direkt på ett av alla fina ställen vi stött på under den här sommarens bilresa. Trägår'n, en precis nyrustad restaurang i Norrköping.
Det rådde fotoförbud på utställningen, så det här är det jag tog med därifrån i fotoväg. Desto fler minnen och presenter blev det!
Dagen innan tillbringades på Kolmården och så sov vi på ett annat favoritställe, Villa Solliden, innan vi så denna dag skulle gå på Harry Potter-utställningen. Direkt efter detta, sökte vi oss alltså till Trägår'n. Någonstans hade vi sett en sommarblaska där det bland annat stod om några populära uteserveringar i stan. Jag föreslog [valde] Trägår'n endast utifrån en bild där en kvinna satt i en ombonad gunga, som jag tänkte att barnen skulle komma att gilla.
Barnen vid ingången och G långt där borta vid utgången. Bilden tog jag när vi skulle gå och barnen och jag tog en annan utgång än G och det tog en liten stund innan jag uppfattat det. :D
Värmen hade kommit smygande under veckan vi tillbringade hos syrran och S. Den har ju de facto inte tagit slut än (ta-i-trä, ta-i-trä, ta-i-trä!), men de där två dagarna i Norrköping tog värmen i på allvar och jag kände mig nära döden då vi klev ut i hettan efter utställningen.

Trägår'n gav oss två vuxna en jättetrevlig lunchstund. Restaurangen bredde ut sig i tre väderstreck och i åtminstone tre plan, litet trivsamt ojämnt fördelat. Jättesvårt att beskriva, bör upplevas. Barnen var lika nöjda som de är vart än vi tar dem, det vill säga vi fick applicera det vanliga tugget om att äta, sitta stilla, bete sig, prata litet tystare och så vidare. :D
G och jag njöt och tog igen oss i värmen, drack massor med vatten som det simmat apelsiner, gurkor, citroner eller lime i - den absolut bästa bordsdrycken om någon skulle fråga mig. Jag var mer än nöjd med min jättestora räksallad och med allt värmedaller i min hjärna (då, så väl som nu), så minns jag inte vad resten av familjen åt. Jo, barnen åt ju hamburgare med hemmagjord pommes till. Jag tyckte det var hög klass på den lunchmaten!

Lampor överallt - ja, kulörta också - och den här låtsastvätten, gav stället en alldeles mysig atmosfär.
Vartefter barnen blev klara, behövde de få röra på sig. Det går ganska bra det nuförtiden, så vi släppte dem lösa. De sprintade iväg upp till den högsta delen av restaurangen och med kaffet i handen drog G och jag också dit upp så småningom. Där gick vi ju igång båda två, då vi plötsligt befann oss i en jättestor gazebo, en stabil konstruktion byggd i trä, inte helt olik den vi föll för på Nolia för två år sedan. En enorm discokula i takets mitt, sköna soffor och ett flexibelt tygtak gav den rätta loungekänslan. We love!
Hade inte en aning om att pallkragar fanns i det här formatet också. Skitsnyggt!

1 kommentar:

Unknown sa...

Vilken händelse- och upplevelserik semester, barnen verkar ju varit nära himmelriket
kram och tack för bilderna