fredag 4 juli 2014

Så här efteråt.

Igår fick vi äntligen en varm dag. Idag har varit halvvarm, men med frekventa regnskurar och en del blåst. Så vi fick den hittills första frullen ute, åtminstone G, jag och Elli. De större barnen hade redan ätit.

Förmiddagen gick i ett nafs och så packade vi ihop godsakerna G köpt och drog på tur. När vi kommit bara en liten bit märkte vi att Elli bajsat, så G och hon tog det långa benet före och spurtade hem för ett blöjbyte.
Resten av barnaskaran och jag drog tvärtemot fötterna efter oss, medan vi väntade på dem. Åskan mullrade mycket diskret och väldigt glest. Det var varmt och jätteskönt, helt ovant för oss så här långt denna sommar.


Elli är verkligen formidabel på att färdas. Hon går och går, vill inget annat. Om det lutar mycket uppför eller nedför, känns det bra för både stor och liten att få hålla hennes hand för balansens skull.
Det blev aldrig att fika på turen. De här molnen oroade oss för mycket, trots att vi var mycket nära hem. Det fanns en fin sittplats med bord intill lekplatsen, men det växte högt med gräs runt omkring hela sittmöbeln och jag tänkte bara  - f ä s t i n g a r. Så jag tog aldrig ens upp det alternativet med församlingen.

Vi gick hem istället och intog fikat under tak. Av molnen blev intet, vilket var skönt förstås. Som bonus fick ju G och jag dricka av syrrans gokaffe också. När vi fikat oss nöjda, vidtog fria aktiviteter för barnen och G och jag satte fart på middagen.

Redan innan utflykten, hade jag gjort pannacotta och ställt i kylen. Vi gjorde ett av recepten från matkassen även igår och det blev en lyckad kväll med trevligt umgänge. Elli tyckte initialt att John (G's kollega) var ganska läskig, men när hon fått smälta honom en stund var isen bruten.

G körde John tillbaka till hotellet. Under tiden borstade jag tänder på alla barnen. Elli hann jag få i säng redan innan John åkte. För resten av barnen blev det sent, men det är sommarlov och alla sover gott. G och jag nattsuddade seriöst med tre avsnitt av "House of Cards", så jag var rätt möglig då David väckte mig imorse.

David kämpade en stund och försökte somna om, men lyckades verkligen inte. Till slut fick han lov att stiga upp och väckte glatt de andra barnen. Precis som igår, fick de spela på morgonen och barnvakterna snusade en stund till. Elli väckte oss till slut.

Syrran och S kom hem vid middagstid idag. Imorrn siktar vi på Gröna Lund med syrran och alla våra barn. Kommer att bli helt galet, men vädret lovar gott och det skall bli jättekul!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ser ju ut som om ni har fått lite väder där nere, med motion. Ellinor ser ju ut att trava på så det står härliga till, verkligt kavat.
Kramar åt alla :)