fredag 17 april 2009

Ägglossning.

Islossning. Vår. Liv.
:O)

Ljuset har kommit tillbaka. Jag visade det för G ikväll när barnen sade godnatt till honom på skajpen. Jag tog webbkamran och vred den ut genom köksfönstret så att han såg ljuset. Jag berättade att allt ljus som han såg, kom utifrån. Klockan var strax före åtta och vi hade inga lampor tända i köket. :O) Själv satt han på 18:e våningen i mörkret i värmen i Shanghai.

Isvägen stängde i tisdags eller onsdags. Stängde för biltrafik. Tror att öborna fortfarande kör bil. Men kanske inte "stassborna". ;O) Ännu en tid kommer skotrar och fyrhjulingar att rulla. Men om bara en dryg månad svallar vågorna igen! *glaaaaaaaaaad*Köpte ett fantastiskt påskpynt i år. Den underbara hönan till vänster, med ett stort, tungt ägg hängande under sig. Hönan och ägget kallas för "Ägglossning", därav rubriken. Behöver jag säga att jag har en på jobbet också? ;O) Där har jag den mindre hönan med gult ägg och hon kommer att få hänga uppe året om. Helt självklart! :O)

2 kommentarer:

en annan sa...

Ha ha! Så ofattbart söta!! :-D Och så oändligt passande på just en barnmorskas kontor!! :-D

Morskan sa...

Ja!! :OD