torsdag 23 april 2009

Sjukt?

Vi har varit friska så länge nu. Sett med småbarnsföräldersögon. XO) I mars någon gång tillfrisknade Ruben efter sin långdragna sjuka, som toppades med vattkoppor och avslutades med en liten förkylning (Ruben var borta minst tre veckor från dagis). Han slutade dock inte att ha rinnsnuva hela sin vakna tid förrän i påskas.

Hittills ikväll har jag varit in till honom säkert 15 gånger. Det började redan vid 2130, då jag _just_ klivit ur duschen. Jag noterade att han nös två gånger då han satt och läste i sin säng medan Norah fick sina tänder borstade och nu gror misstanken att han håller på att bli sjuk. Är han inte litet varm också?

Faktiskt inget kul alls. Jag har en så bra dag på jobbet imorgon. Fredagsfikat är hett eftertraktat och på eftermiddagen har vi den alltid genomtrevliga kollegiala träffen som sker ungefär en gång i månaden. Jag vill inte vara hemma.

2 kommentarer:

en annan sa...

Asch, du skall se att han inte blir sjuk!

Sov gott syster!
*kramar*

Morskan sa...

:O) Han är inte alls sjuk, inte än i alla fall!
*kramar*