torsdag 2 april 2009

:O) :O) :O) :O) :O)

Skulle kunna göra hur många glada miner som helst!

Upplyft av en jättebra, berörande och tankeväckande teaterföreställning ikväll! G har kommit hem, en dag tidigare än vanligt! Jag slipper stressa med barnen imorgonbitti! Haft planeringseftermiddag på jobbet, fortsätter imorgon, där den viktigaste punkten känns som diskussionen vi skall ha kring vårdvalet som skall vara i drift 1/1 2010.

Men under detta sorlar det faktum att min lille son sov hela natten till idag. Jag fick barnen i säng strax efter åtta igårkväll och båda slocknade tyst och stilla som ett par ljus. Sedan hörde jag inte av Ruben förrän han vaknade imorse vid 0630-tiden. :O) :O) :O)

Norah var upp och kissade strax innan jag lade mig. Hon höll helt ovanligt på att småkvida flera gånger både före och efter hon var upp och kissade. Jag vet inte vad det var, men kanske hade Mamma Mu en klöv med i spelet. ;O) Norah har sovit med Mamma Mu-mjukisen de senaste två nätterna och Mamma Mu har litet spretiga ben och en liten bjällra, så kanske var det det. Eller något annat. Inget av detta förmådde störa Ruben denna natt... :O)

Jag bäddade om Ruben när Norah varit upp och kissat. Norah var upp en gång till mitt i natten och kissade. Förutom detta sov vi som stockar allihopa. Min väckare ringde 0545, men jag orkade inte stiga upp då. Barnen har ju sedan ljusets inträde plågat oss med mycket tidiga morgnar och vaknat fem, halv sex, sex. Sista morgnaran har de dock snusat på till jag väckt dem. Så imorse när jag till sist orkade kravla mig upp vid 0630, sov de fortfarande. :O) :O) :O)

Sedan vaknade de dock snabbt och vi skramlade iväg till dagis och arbete.

Ååååh, glädje!

1 kommentar:

en annan sa...

Wohoo!!!!!! :-D :-D :-D