måndag 7 april 2008

En tsunami av bajs.

Har för en stund sedan sanerat den värsta laddning jag varit med om hittills, på något av barnen. Barnen satt och åt lunch och Ruben meddelade att han satt och bajsade, vilket jag redan hört. När han ätit klart, lyfte jag litet på hans tröja för att se om det kommit bajs upp på ryggen - vis av erfarenheterna från igår, då han två gånger lyckades bajsa sådana mängder och i sådan konsistens att det kom ut ur blöjan och i kläderna.
Synen som mötte mina ögon fick mig att bli ännu litet mattare. Bodyn som Ruben hade under tröjan (tack-gode-gud-för-den) böljade ut i en fyllig svallvåg ovanför byxlinningen. Jag har aldrig sett något liknande. I den kategorin.

Jag lyfte bara Ruben ur stolen och höll honom under armarna till badkaret. Skalade försiktigt av tröjan och byxorna, som "bara " fuktats av bajset. Svårare blev det med bodyn. Den drog jag nedåt och bajset bara vällde ut när vi kom ned till midjehöjd. Bodyn i fråga känns som att den är färdig för förbränning, men jag lär väl ge den en chans i tvättmaskinen... Själva blöjan var ju helt hysterisk. Den gick inte att ta i utan att få bajs på sig, så jag droppade den i tvättstället till jag kunde hämta sophinken.

Glöm inte att jag mådde illa sedan förut.

Ruben stod andäktigt på halkmattan och betraktade det som befanns runt hans fötter. Vi duschade av den lilla nederkroppen och satte på rena, sköna kläder. Avslutade (seeegt) Norahs lunch. Borstade deras tänder. Missade Rubens sömntåg, så först nu håller de på att somna båda två.

Nu loggar jag ut och kryper till kojs. Illamåendet kommer i vågor; gick till toa för att kräkas när jag insåg att blöjan låg kvar i tvättstället. Var tvungen att ta hand om den och kom av mig med illamåendet för en stund. Precis just nu pockar det på igen, så -

ajöss för nu.

1 kommentar:

en annan sa...

Oj ugh, usch! :-{ Stackars stackars dig!