torsdag 24 april 2008

Ny jacka!

Fick äntligen min "dag" för mig själv! Svärmor hade ärenden i stan, men hade lovat mig att passa barnen, så att jag skulle få gå på stan.

Sagt och gjort. Jag inledde med att storhandla mat. Det är ju roligt. Mycket människor var det i alla fall. Kände mig inspirerad och handlade mycket KRAV-märkt och ekologiskt.
Jag susade hem med maten, som svärmor vänligt tog hand om, kastade i mig en tallrik fil och drog till stan. Med en detour till G på jobbet, med hans mat som han glömt hemma.
På stan gick jag ut hårt och shoppade skönt! ;O) Först en Potion 9 - ren lyx för ett törstande hår. Sedan mera vardagslyx från Lush; litet till ansiktet, fötterna och kroppen. Reklamerade en av tröjorna jag köpte på Peppercorn för en tid sedan.
Och sedan gick jag och provade de två Peak-jackorna det stod mellan. Jag hade egentligen redan bestämt mig, men det kändes skönt att få det bekräftat igen. Jag valde den svarta, med viss tvekan. Känns litet mörkt för vår, men helt ok för höst förstås. Och jag tänker inte bli kallad för "the beige people" mera (hö-hö :O)). Jackan fanns i en mörk, varm beige färg och i en knallig, klarröd förutom svart. Den röda hade varit läcker, men det är lättare att variera accessoirer till den svarta.

Nu skall jag göra gnocchi till middag. Blandar med pinjenötter, kalamataoliver, ruccola, mozzarella och med olivolja och flingsalt till. Inspirerad.

2 kommentarer:

en annan sa...

SNYGG!!!!! :-)

Morskan sa...

Man tackar, man tackar! :O)