fredag 4 april 2008

Är det inte myror, så är det...

... blöjor. G har lagt sig till med ovanan att lämna barnens bytta blöjor där han byter dem, istället för att ta dem till sophinken i köket (nej, vi har inte någon enkom blöjhink för dyra pengar. Tack-och-lov att vi inte gick på den niten! ;O)).
Om man till det lägger att Norah själv tar av sig sin morgonblöja och lämnar den på oväntad plats, så innebär det att det ligger blöjor här och där. Irriterande ofta. Men jag vet ju hur många irriterande (o)vanor jag själv har (till och med Barndomsvännen kommenterar numera mina högar. Men det är bara för att hon själv har likadana högar! ;O)), så jag väljer så länge att inte ta upp blöjproblematiken. ;O)

11 kommentarer:

en annan sa...

Hö hö... fast vi fick ärva norska mosters gamla blöjhink lämnar S fortfarande blöjorna där han byter dem... X-)

en annan sa...

En meter från hinken.

en annan sa...

Och nu fick jag dåligt samvete.

en annan sa...

Och så blev jag arg (varför skall jag ha dåligt samvete???).

en annan sa...

Äsch.

en annan sa...

Man skall inte tänka på tom mage. Nu skall jag äta frukosten S kärleksfullt ordnat åt mig.

en annan sa...

8-)

stig sa...

Boo! Jag stoppade just ner den störste bajsblöjan på flera dagar ner i den fina blöjhinken. Vilket påhopp. Helt out of the blue!

stig sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
teapot sa...

Hö hö... nurru... nu kan vi inte bestämma oss för om det är fysiskt möjligt att bli arg och ha dåligt samvete inom loppet av en minut. X-) Det KAN vara så att jag kommit in i rummet där S bytt blöja lite för tidigt, att han inte har hunnit slänga blöjan. Så är det.

Morskan sa...

XO) Lättad! Trodde jag blivit mega-spammad! Och så är det bara ni som tokar er!
Man undrar förstås vad som stod i den borttagna kommentaren!!!
Klart det är möjligt att bli arg och få dåligt samvete inom samma ögonblick. ;O) Både hjärnan och kroppen är inblandade ilskan medan det dåliga samvetet enbart dyker upp i huvudet, när ilskan har kokat över. Oj, oj, oj - vi är kapabla till så mycket... :O)